Starość

image Wraz z upływem lat zmieniają się też potrzeby organizmu. Dieta dwudziestolatka jest bowiem zupełnie inna niż dieta człowieka, który osiągnął pięćdziesiąty czy sześćdziesiąty rok życia. Starzejemy się, mamy coraz mniej energii, podupadamy na zdrowiu. Dlatego też nasz sposób żywienia powinien ulec zmianie. Wraz z upływem lat powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na obecność witamin i składników mineralnych w naszej diecie. Ich brak może skutkować pogorszeniem stanu zdrowia. Z wiekiem rośnie też ryzyko osteoporozy dlatego musimy stale kontrolować poziom wapnia, by nasze kości nie uległy osłabieniu, nie stały się łamliwe. Dojrzały wiek powinien nasz skłonić do częstszych wizyt u lekarza. Wizyty profilaktyczne muszą stać się naszym nawykiem, gdyż wszelkie zmiany wcześnie wykryte są uleczalne. Powinniśmy też dbać o ruch i ćwiczenia. Dla zachowania sprawności oraz dobrego samopoczucia aktywność fizyczna jest ważna w każdym wieku. Możemy też skorzystać z gotowych preparatów witaminowych, jednak powinniśmy je przyjmować po konsultacji z lekarzem, gdyż możemy doprowadzić do hiperwitaminozy.

Komentarze są zamknięte.